
Microsoft publikuje wyniki finansowe
27 stycznia 2015, 11:56Najnowszy raport finansowy Microsoftu pokazuje, że wydział urządzeń konsumenckich radzi sobie coraz lepiej. Oczywiście głównym rynkiem koncernu jest i pozostanie rynek oprogramowania, jednak jako ciekawostkę warto odnotować, że telefony Lumia sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek, a przychody z tabletów Surface przekroczyły miliard dolarów.

Międzynarodowe myślenie o odległości
18 lipca 2008, 08:46Choć nieświadomie, niemal stale oceniamy odległości. Robimy to, wybierając drogę, a nawet sięgając po coś. Okazuje się zaś, że style myślenia (niezależny i współzależny) wpływają na nasze postrzeganie przestrzeni.

Po opisaniu ciastko staje się mniej smaczne
24 października 2011, 09:19Dzielenie się z innymi wrażeniami dotyczącymi produktu może podwyższyć lub obniżyć przypisywaną mu ocenę. Wszystko zależy od tego, czy dzielimy się uwagami na temat odczuć emocjonalnych/sensorycznych, czy czysto praktycznych (Consumer Research).
LG obiecuje odtwarzacz HD-DVD/Blu-ray
4 stycznia 2007, 12:47LG Electronics obiecuje, że podczas targów CES (Consumer Electronics Show) 2007, które rozpoczną się 8 stycznia w Las Vegas, pokaże dwuformatowy odtwarzacz HD-DVD/Blu-ray. Co więcej, urządzenie trafi do sklepów jeszcze w bieżącym kwartale.

Zmysłowe zestawienia
23 lipca 2009, 08:43Reklamując jedzenie, warto odwoływać się nie tylko do smaku, ale do wszystkich zmysłów. Spot będzie wtedy skuteczniejszy, a i sam produkt zyska przychylniejsze oceny (Journal of Consumer Research).

Poświęcając uwagę niezdrowym daniom, zjemy mniej
12 września 2012, 10:23Ludzie powinni zwracać baczniejszą uwagę na ilość zjadanych przez siebie niezdrowych pokarmów. Dzięki temu szybciej odczują sytość, co, oczywiście, będzie sprzyjało odchudzaniu. Z drugiej strony nie należy się skupiać na ilości zdrowych produktów, bo to działanie wbrew własnemu interesowi. W ten sposób trudno osiągnąć cel w postaci zmiany diety na lepszą.

Kino zbiorowe
7 grudnia 2007, 12:00Nikt nie lubi, gdy siedząca obok w kinie osoba hałasuje czy co chwilę rozmawia przez komórkę. Okazuje się jednak, że obecność innych na seansie wzmacnia wrażenia wypływające z kontaktu z X muzą. W czasie oglądania filmu widzowie oddziałują na siebie wzajemnie i stopniowo synchronizują swoje reakcje emocjonalne (Journal of Consumer Research).

Samokontrola jako zabawa
21 września 2010, 11:29Samokontrolę można poprawić, traktując ją jak zabawę, a nie męczące zobowiązanie – dowodzą psycholodzy (Journal of Consumer Research).

By zjeść mniej, trzeba podawać małe porcje na dużym stole
20 stycznia 2016, 11:02Wielkość stołu ma znaczący wpływ na postrzeganie ustawionych na nim pokarmów, a także na to, ile ludzie jedzą.

Ręcznikowi naśladowcy
26 sierpnia 2008, 11:18Ludzie częściej używają ponownie tych samych ręczników, jeśli sądzą, że inni goście hotelu tak właśnie postępują (Journal of Consumer Research).